Monday, October 1, 2007

Homecoming Boat Dance

I helgen som gick var det, som nämnt i tidigare inlägg, Homecoming vilket nådde sitt klimax i The Homecoming Boat Dance på lördagkvällen. Det innebär kort och gott att de studenter som köpte sin biljett i tid åkte ut med en partybåt i Lake Michigan och dansade järnet, under stjärnorna och Chicagos nattliga skyline. Här följer, som tidigare inlägg om min shoppingtrip downtown, en radda bilder och kommentarer.

Dressed to kill. Är det bal så är det, då åker finbyxorna och västen fram.

Förfest med diverse folk från skolan. Här poserar jag med Kiel Mosley, forward i fotbollslaget. Vem kan motstå dessa fagra gossar?



Morsan bad fler bilder på tjejer, och jag, till skillnad från diverse gudomligheter, hör bön. här Killen till vänster känner ni igen, killen i mitten är svenske Nate och den fagra damen till höger heter Sam.

I taxin på väg till Navy Pier; jag inklämd mellan James och Ike. Taxin gick på 27 dålars inklusive dricks för en resa på över milen. Ni får räkna ut det själva, men det är ganska mycket billigare än i Sverige.
I kön till båten. Jag till höger, Nathan Ryan i mitten och hans lillebrorsa Luke på besök från Kansas till vänster.
Dansgolvet, eller rättare sagt ett av dem. Det ena golvets musik sög värre än det andra så det blev inte så mycket dansande för min del. Jag har svårigheter att skaka mina lurviga till musik jag inte gillar, och go vänner, ni ska veta att Eurodiscon inte är populärt hos amerikanska ungdomen.
Chicagos skyline är otroligt übermaffig, dock saknar den en viktig komponent för att vara komplett: ett domkyrkotorn a la Linköping.

Detta blonda bombnedslag heter Lena Britt Fredrickson. Hon är inte själv från Sverige, utan Santa Barbara, men hela hennes släkt härstammar från Malmö-trakten. Som ni ser på våra flygande hårsvall gjorde The Windy City skäl för sitt namn denna kväll.

Ett internationellt inslag på kvinnofronten: hon är från Ryssland, men jag har tyvärr glömt bort hennes namn. Gissar på Olga, Tatjana eller Svetlana.
Joe "Chewie" Chybowski. Vet inte hur hans hår blev så rött, troligtvis är det från strålkastarna. Cool effekt i vilket fall som helst.

Alexander Drake, Nate och killen i bakgrunden som ser ut som han sprungit ett maraton i 40-gradig (Celsius, inte Fahrenheit) värme är vår kapten Matt Bond.
Jag vill varna känsliga läsare och de över 35 för nästa bild.

Varning: Intag av stora mängder alkohol kan ha en sövande effekt. Om du verkligen måste somna, se till att oskadliggöra alla pennor av permanent sort i din närhet (Eller vad säger du Martin? Vi lät i alla fall den här killens ögonbryn vara kvar).

Kvällen är slut, dags att gå hem. På bilden ser vi ännu ett internationellt inslag i honflocken; Claire från Frankrike. I bakgrunden skymtar Steve. Slutet gott, allting gott...

Dagens observation: En del amerikanska collegeungdomar har väldigt svårt att komma ihåg att spola toaletten efter sig. Usch och fy och bläää! Ibland undrar man om deras morsor hjälpte dem med det innan de flyttade hemifrån...

4 comments:

Anonymous said...

Hej Gustavplutten! Kul att se att du roar dej kungligt! Vad var det du sa,journaliststudier? Eller? Ser i alla fall ut som att du trivs med tillvaron även om jag naturligtvis fattar att du saknar Hälsingland och din feta "goa" släkt med getost från Nirs getgård och härliga nattmackor som breds på med egenhändigt täljda smörknivar........Jag pratade med din far igår och han pöser av stolthet över dej.Fullt förståeligt tycker jag som också tycker att du gör det otroligt bra som tar den här utmaningen.Vi tycker alla att det är jätteroligt att du kommer hem till jul och vi skall naturligtvis se till att vi får träffas några dagar då.Ser fram emot din nästa blogg som jag läser noga men förvänta dej inte svar alltför ofta eftersom jag är lite dålig på att hantera mediet i fråga.Med många hälsningar från oss tre här i Älvkarhed genom din morbror Olle!

Anonymous said...

Tjaa Skogga :), Ser ut som att du har det riktigt bra ;), Hoppas att studierna är lika bra som festerna... Man blir lite avundsjuk när man ser bilderna.. Ta hand om dig nu, så ses vi snart! //// Anton Backman

Anonymous said...

Walla mannen!! Du glömmer inte bort mohammed, nahir, Big T och Biggie White när du är där borta va?? Hoppas jag inte. Jag vill också partaja på en båt med massa ungdomar :P Man blir fett avis på dig asså...

Vi får se till att pennor och dylikt inte är närvarande vid nästa snöfyllaferre, om det nu blir någon så att säga. Ha det gött så hörs vi snart WALLA HEJ!

Anonymous said...

härliga bilder, den på båten med skylinen var häftig. Tänk att du är där. Och så fick jag ju till sist se att det även finns damer over there.