Monday, November 5, 2007

Monday bloody monday

Kom precis tilbaka från biblioteket efter några timmars produktivt pluggande. Sitter nu vid datorn, skriver blogg och käkar hemmagjord Jell-O som smakar blöja, på TV:n rullar Beavis and Butthead-skaparnas senaste kreation King of the Hill och Steve sover som vanligt. Den mannen har samma sovvanor som en katt och sover MINST 12 timmar per dygn. Skojar inte! Jag sjäv kommer inte kunna sova på minst fyra timmar eftersom jag drack en hel burk av energidrycken Monster under min studiesession, vilket är likvärdigt med att skjuta koffein rakt in i blodomloppet. Skojar verkligen inte!

I skolarbetet skriver jag just nu på ett 15-20-sidors arbete om online interpersonal trust, dvs tillit och förtroende i relationer på nätet. I nuläget har jag skrivit fem sidor och jag har kommit på en mycket smart studieteknik; om jag skriver en sida om dagen, istället som vanligt skriva 20 dagen innan inlämning, kommer jag gott och väl hinna klart innan deadline den 19 november. Mindre stress och mer tid til navelpillning. Ibland är jag så klok, tror jag ska skriva en bok. Synd bara att jag inte får slappa efter att detta arbete är klart eftersom direkt efteråt måste jag börja skriva ett 10-15-sidors arbete i Intro to Communication om uppkomsten av moderna myter. Deadlines för det arbetet är satt till den 3 december. Ingen rast och ingen ro...

I samma anda som pluggandet har jag varit ovanligt produktiv för en måndag. Idag började vi träna igen efter, hör och häpna, en hel veckas ledighet. Vi började med att maxa i gymmet, vilket inte gick strålande precis. Förklaringen är dessvärre ganska naturlig eftersom jag inte varit i gymmet regelbundet sedan jag slutade spela hockey för sisådär fem år sedan. Efter var det snabba-fötter-övningar på vår konstgräsplan inomhus. Inte roligt alls, jag skulle behöva minst en månad ledigt. Jag har ju trots allt spelat fotboll mer eller mindre non-stop sedan december förra året. Jag har bara tre ord att säga: usch och fy och bläääää...

Jag fortsatte på den inslagna vägen och fixade layouten på bloggen som observanta läsare redan har märkt. Tycker att bilden bakom rubriken passar perfet, trots att den är suddig. Fast man kan ju inte begära bättre kvalité när jag står framför linsen istället för bakom den.

I övrigt; kärt barn har många namn, så även jag. Jag går bland andra under följande benämningar: Guus, Goostav, Goose, The/Da Guus, Gusie, Skogens (uttalas Skodjens i Amerika), Guss, The Boss (pga att jag älskar Springsteen), Big man, Big Gus och det senaste tillskottet till namnfloran kom för en timme sen av en snubbe jag inte ens vet namnet på: The Gus Man.

Idag har jag ingen observation, så istället som sig bör bjuder jag på en förhoppningsvis konstnärlig bild, tagen med självutlösaren på min kamera. Motivet är jag själv "doing a little midnight rambling", som Mick Jagger skulle säga, på bakgatorna kring campus. Eller "hiding on the backstreets" enligt Springsteen. Välj själva.

Måste dra nu, jag och Steve plöjer just nu genom alla Star Wars-filmerna och Episode V: The Empire Strikes Back ska precis påbörjas. Må kraften vara med er alla!

2 comments:

ellen said...

hej brorsan,,,förlåt att jag har kommetnterat så dåligt men jag har aldrig riktigt fattat. Men jag har läst varenda liten rad du har skrivit och det är kul att du skriver så pass mycket. Vill ju veta vad du har för dig där borta i staterna. Fick lite rysningar när jag kollade på klippet från konserten, måste varit en sjuhelsikes upplevelse. Det låter som de kör hårt med dig med det är bara att bryta ihop och gå vidare.
Diggar dina smeknamn,,,lägg till gurkan också så blir det komplett.

Saknar dig här hemma och väntar till den 17:e då du anländer igen.

Älskar dig puss och kram från lillsyrran!!!

Anonymous said...

Hej Gurra!Du har en bra penna och en tillbakalutad humor som kommer att gå hem i framtida engagemang, vad du än kommer att ägna dej åt.Fint inlägg från Ellen förresten!Hälsar Hälsingar genom Olle.