Wednesday, November 14, 2007

Dagen D

Igår var det Dagen D. D som i dreads. Dagen D då Dreads upphörde att vara Dreads. Dagen då Steve Hosch bestämde sig för att växa upp, klippa sig och skaffa sig ett jobb.

Steve har varit bipolär angående sina dreads hela termninen. Ena dagen har han inte velat något annat än att bli av med dem, för att nästa dag tycka att de är de coolaste dreadsen efter Bob Marleys och därför vilja spara ut dem till Promoe-längd. Fast igår var det dags, han hade bestämt sig, men hans förklaring varför var den mest ologiska jag hört. På väg till maten efter träningen sade han följande (till saken hör att vi har börjat träna 6.45 tre gånger i veckan, samt klockan 16 på eftermiddagen de dagarna):

"What the fuck, guys, I can't stand this shit. I can't wake up, I'm always sleeping and can't practice at all. I'm cutting my hair tonight!"

Ingen av oss andra fattade riktigt vad han menade, men han var i varje fall fast besluten om att dreadsen skulle ryka.


Jag fick äran att klippa den första, och nej Amelie, Steve hade igen tröja på sig idag heller.
Håröm är han också.
Dave Ek ville också vara med....

Likaså Pete The Russian, vilken ni som vill för övrigt kan få träffa i december. Han kommer nämligen vara i Sverige samtidigt som jag. Ber om ursäkt för att bilden blev sne, glömde att vrida på den innan jag postade den och nu är jag för lat för att göra något åt det. Tro mig, det är mindre jobbigt för er att vrida på huvudet än vad det är för mig att fixa till den.



Ingen på campus känner igen honom längre, och jag tror jag ska sluta vara hans vän eftersom jag umgicks med honom tidigare bara eftersom han var den coola killen med de coola dreadsen. Nu har han ingen status längre och är därför inte värdig mitt sällskap.

Nej då, skojar bara, inte ens jag är så cynisk. Har förresten sparat en av hans lockar som framtida minne. Peace!

DAGENS OBSERVATION: Amerikansk öl är inte bara Bud Light och Miller, utan det finns en hel del sorter som verkligen kittlar smaklökarna. Exempelvis, Samuel Adams, Leinenkugel's och, en av mina lokala favoriter, Chicago Gold. Den senaste drack jag på Rock Bottom, en restaurang med eget bryggeri downtown. Om ni någon gång har vägarna förbi Chicago måste ni besöka det stället. God, och inte för dyr, mat och flera egna ölsorter att välja bland.

6 comments:

Kim said...

Hey Gus the Bus - tänkte att det kunde ju vara ett bra nickname? Du har väl sett The Benchwarmers? :P

Hur som helst - snackade med Pelle B idag. Han sa att han hade snackat med Jeppe, Johan eller vad han hette - han du hade snackat med innan i alla fall. Pelle verkade helt klart intresserad.
Han sa att han förmodligen måste ha missat ditt mail ("jag får så många varje dag"), men han lovade att han skulle leta upp det och svara. Vidare sa han att det kan ses som ett problem att Mange J inte spelar särskilt mycket nu. Fast enligt Pelles egen blogg så har ju GM i Blackhawks offentligt lovar MJ 60 matcher.

Vi avrundade samtalet i alla fall med att han absolut skulle fundera på det. Han sa väl mest: "Frågan är vad han ska skriva om i så fall...". Han skulle prata med sportchef Christer Kustvik och se om han hade några förslag. Jag tyckte i alla fall att det verkade postitivt och jag slängde in massa superlativ om dig;). Det här fixar vi;) . Skulle vara sjukt mäktigt om du fick reffa NHL-matcher :P Snacka med Mange i omklädningsrummet?:P haha. Vem vet? Undrar om vi skulle börja maila istället? Lite väl långa kommentarer kanske :P haha. Take Care. Förresten! Vilket datum kommer du hem? Det spekuleras i en ny snöfylleferre - frågan är om du vågar dig på en ny?:P haha. Cheers.

Anonymous said...

Jag är en trogen bloggläsare som blir riktigt avundssjuk! amelie :)

Jackson said...

Cut Them Dreads ./Sorry to barge in on you. I thought you might find the information in my blog helpful. Ask The Car Dr. is an interactive blog designed for those of us who are driving and maintaining older vehicles. My last Volvo 740GL had over 360,000 mile on it before the time came to replace it. Quite honestly the car still was reliable enough to keep driving but my 140lb dog had his way with tan the interior and we were ready for a change. Knowledge is power and the tips in my blog could save you money if paid attention to. This is a new blog moderated by a former professional mechanic mechanic who is now a musician. Thanks for reading.

Anonymous said...

hahaha...så himla skojigt, fan vad äcklig du är som sparar en dread.

Anonymous said...

oj då..det var lillsyrran som var anonym

Anonymous said...

dåligt med uppdatering nu, Gusten...vad händer?:P