Monday, November 19, 2007

Insomniac

Mina sömnvanor är ur balans, lika rubbade som Arkimedes cirklar blev av den romerska soldaten. Tidigare har jag sovit som ett barn trots min obekväma säng och fått de rekommenderade åtta timmarna per dygn. Kanske inte riktigt åtta, men minst sex timmar, vilket är allt jag behöver eftersom jag är ett utmärkt exemplar av arten homo sapiens.

Min perfekta sömnrytm kom av sig när Coach införde träningar 6.45 varje måndag, onsdag och fredag morgon. Nu tänker jag beskriva min dag måndagen den 19 november för att exemplifiera min misär:

Tog en lång sovmorgon igår och sov säkert tio timmar totalt, och eftersom jag inte gjorde något ansträngande under hela söndagen var jag inte trött på söndag kväll när jag skulle vara det. Det resulterade i att jag halvsomnade runt klockan tre på natten och det kändes när jag vaknade klockan 6.15 att jag fått två sekunders sömn. Efter att tvingat sig upp innan solen bar det av till träning, eller rättare sagt matchspel. Utan uppvärmning slängdes jag in i första matchen, fortfarande inte vaken, och klart som fan mitt lag förlorade till också.

Frukost åts klockan 7.55 och därefter snabbt tillbaka till rummet för dusch och en tupplur klockan 8.30. Vaknade igen klockan 9.00, lektion 9.15 till 10.15 och därefter tillbaka till rummet igen för en ny tupplur. Upp klockan 12, planen var att käka lunch innan Public Speaking-lektionen klockan 13.00, en plan jag misslyckades med fatalt med eftersom snooze-knappen ibland lockar värre än sireners sång.

Till lektionen 14.15, Interpersonal Communication, var jag dock tvungen att pallra mig upp eftersom jag hade ett 18-sidors-arbete (STOLT!) som skulle lämnas in. Efter den lektionen var det träning igen klockan 16.00 till 18.00 (tyngdlyftning och snabba-fötter-övningar), efter det middag och därefter tvättdags.

Nu är klockan 22.07, tvätten är i tumlaren och jag är hur trött som helst på grund av mitt oregelbundna sömnschema. Problemet är att jag inte kan gå och lägga mig än eftersom imorgon har jag inte lektion förrän 14.30. Lägger jag mig nu kommer jag sova minst tolv timmar, vilket kommer leda till att jag har svårt att somna imorgon kväll, vilket i sin tur kommer leda till att dagens scenario upprepas på onsdag. Till råga på allt är jag hungrig igen...

Onsdag är förresten en dag jag längtar till för då bär det av till Indianapolis och Thanksgiving-firande med Steve och hans släkt. Ska bli otroligt skönt att ta en paus och bara äta mat och dricka bärs i några dagar. Av den anledningen kan det bli lite tunt på bloggen för några dagar föröver, men jag lovar att återkomma med en rapport där jag förklarar vad Thanskgiving verkligen innebär. Eftersom jag antar att inte många svenskar har för vana fira det.

God natt till er som kan sova...

4 comments:

ellen said...

Men gurkan då, det är viktigt att sova hörde du! heheh...vi har bakat lussekatter och pepparkakor som du får äta när du kommer hem,bra va! Se till att äta upp dig under thanksgiving nu, kan ju inte komma hem som en pinne.

Älskar dig! puss/ lillsyrran

Anonymous said...

ellen..glömmer du inte att GUstav är i USA, med andra ord ingen risk för att komma hem som en pinne. Matkulturen är ju som gjord för att komma tvärtom...Gurra din räddning är att du tränar så mycket, för vi vet ju alla vilket kakmonster du är=) Hoppas du får en bra thanksgiving nu.. kram Fanny

Anonymous said...

oroa er inte, jag haller min matchvikt. Vi tranar just nu sex pass i veckan. Sitter just nu vid businesscentret i vart hotell i Indianapolis och skriver. Vaknade for en timme sen och har hunnit med att bada i en bubbelpool med troligtvis mer klor an vatten i. Vi ska snart aka ivag till Steves mosters hus har i Indy, och det verkar pa beskrivningarna jag hort att hon bor i ett slott. Vi far se, ska ta en massa bilder och sen skriva om hela resan pa bloggen. Ha det bra, sa ses vi snart!

Anonymous said...

Hej Gustav! Kul att få komma iväg och äta en (turkiet) på ort och ställe s.a.s.Själv sitter jag hemma med en bautafökylning som jag håller lite extra koll på eftersom jag har ett tämligen dåligt immunförsvar p.g.a.avsaknad av mjälte.En lungis är ndu för mej.Hoppas allt är bra däborta. Vi hörs .Olle