Sunday, September 2, 2007

Jacksonville, Illinois

Just hemkommen till mitt dormroom efter en roadtrip till JAcksonville, Illinois. Min roomie Steve snackar med sina paron, 'Waterloo sunset' med The Kinks strommar ur min iPod-hogtalare och jag sitter vid datorn och uppdaterar mig om hur det gar for mitt kara Hjulsbro hemma i SVealand. De angar pa verkar det som, stadig seger mot Sturefors i helgen. Tur att man kan lita pa att nagra presterar nar svenskarna river ut sig borta i Japan.

Jacksonville var en typsiskt javla bondhala insprangd mellan mil efter mil av majsfalt. Vi akte 7.30 pa morgonen, det tog tre timmar att aka dit fran Chicago och jag svar vid det heligaste, det var majsfalt vid sidan av motorvagen hela resan. Dar det ena slutade tog naste vid en halvmeter efter, ibland abrutet av en liten flod eller en korsande vag. Det ar midwestern USA det. Haftig syn dock nar vi akte ur Chicago och sag hela skylinen med ungefar en miljard skyskrapor, fast det var annu haftigare pa tillbakavagen eftersom da sov jag inte.

VI spelade tva matcher i helgen pa en plan sa dalig att inte ens gatubarnen i favelan skulle kalla grasplan, det enda samre an planen var hemmalaget MacMurray College som vi bonka dit med 9-0 pa sondagen. Pa lordagen daremot bjods det pa lite battre motstand fran Westminster University som vi anda vann ganska komfortabelt mot med 3-1. Men planen var som sagt sa usel att den inte ens dog att odla majs pa. Sjalv spelade jag tva av fyra halvlekar, de andra malvakterna fick en var, sa jag hoppas att det ar ett tecken pa att jag kommer starta nar serien borjar. JAg har val gjort helt okej ifran mig, men jag har en bit till toppformen.

Natten mellan lordag och sondag spenderades pa ett motell i Springfield, och nej, inte DET SPringfield. Om jag inte misminner mig var det Springfield i Vermont som av fansen rostades fram till Simpsons hemstad. Springfield ar som Jacksonville, det finns en i varje stat.

Hemresan var roligare an ditresan. Det ar riktigt skona killar i laget och vi hade manga bra diskussioner om allt fran politik till vem som ar snyggast av Kirsten DUnst och Keira Knightley. Sagas bor att det var bara jag och JAmes som rostade pa Kirsten, vilket vi fick hora. James, en av vad jag tror tre seniors i laget, kan vara en av de smartaste manniskor jag traffat, han gar verkligen helt emot stereotypen om den dumma amerikanska ungdomen. Roligt var det ocksa nar Nyenemo, lagets kongoles, forsokte ovetyga oss om att Kongo, i princip utan internationellt erfarna spelare, kommer ta sig till VM 2010 och gora bra ifran sig.

Imorgon ar det Labour day och det betyder inga lektioner och ingen traning. Ska forsoka ta mig downtown Chicago da om jag och STeve inte kommer ivag ikvall.

Dagens observationer: Amerikanska polisbilar har jattefargglada sirener och ambulanserna tjuter sa hogt att de troligtvis for varje person de raddar ocksa ger tio personer horselskador.

1 comment:

Anonymous said...

You write very well.