Monday, September 29, 2008

Dancing in the dark

Efter att ha plågat er med långrandiga inlägg den senaste månaden tänkte jag ge er något lite mer lättsmält som omväxling. Här kommer ett lass bilder från helgen som gick.

I sann Sofi-anda börjar med SkoggBloggs första, och troligtvis enda, modetips. Köpte att par nya Chuck Taylors-för några veckor sedan, 35 dollar på rea. Visserligen är de storleken för små, men vill man vara fin får man lida pin.

Lagbön före Homecoming-matchen mot Wheaton fredag kväll. Jag spelade inte och vi fick stryk med 2-1.

Vattnet har nu dragit sig undan. Bilden föreställer det där trädet som rycktes upp med rötterna och fastnade mot bron på campus. Vinkeln är inte den bästa, men den ger er en liten referens till hur högt vattnet stod.




Fredag kväll. Får man inte chans att briljera på fotbollsplanen får man istället regera vid beerpong-bordet.




Vackra fotbollskillar. Fr v: Matt Bond, Kevin Gathje, Sebastian Pilat och undertecknad.




Vackra fotbollsmålvakter. Jag, Alex Drake och i bakgrunden Joe Cindric, killen som lirar istället för mig. Trots konkurrens är det skönt att vi har så roligt ihop, både på och vid sidan av planen.




Nathan Ryan, Kiel Mosley och Kyle Connolly slår klackarna i taket.



På lördagen hade skolan anordnat Homecoming-dans bland exotiska fiskar och hajar i Shedd Aquarium vid Chicagos marina strax söder om downtown. Tro mig, det är inte direkt optimistjollar som ligger där och guppar. Jag och min goda, goda vän Eleanor Olsson poserar på förfesten hos The Norwegians.


Från marinan har man en ganska schysst utsikt över Chicagos skyline, som jag tycker är USA:s vackraste. Los Angeles är inget vidare, dock har jag inte sett the New York med egna ögon, men de flesta jag pratar med tycker Chicago är snäppet vassare. Vad tycker ni därhemma?

Linslus som jag är måste jag självklart vara med på bild. Ber om ursäkt för den töntiga Titta-jag-är-en-viktig-tyckare-med-egen-blogg-posen.


You cant start a fire, you cant start a fire without a spark


This guns for hire even if we were just dancing in the dark


/Från Er jolle i yacht-marinan


Gustav

5 comments:

Anonymous said...

vilka snajdiga skor du köpt;)

hoppas det är bra med dig, jag tänker på dig...PUSS!!

Anonymous said...

Du är hundra på att du klippt tånaglarna då??=) annars är det ett tips om skorna klämmer... hahaha retas bara lite med dig

Anonymous said...

Haha, oroa dig inte, tånaglarna är nyfriserade. Jag har storlek tio, dem hade dem bara i nior. Ibland så måste man bara köpa, det vet väl du mycket om?

Anonymous said...

Gillade bilderna. Skylinen är verkligen läcker. Take care

Anonymous said...

Du är riktigt dålig på att uppdatera..