Wednesday, October 22, 2008

Out of order

På grund av min befarade hjärnskakning tvingas jag vila i fem-sex dagar från fotbollen. Jag kan inte säga att jag sörjer, idag slapp jag åka fyra timmar enkel resa söderut till Abe Lincolns hemstad Springfield för att spela en betydelselös vänskapsmatch mot University of Illinois at Springfield. Dessutom har jag tre midterms den här veckan så jag behöver all tid jag kan till studier. Dock hjälper en gnolande huvudvärk inte koncetrationen.

Ber om ursäkt för den dåliga blogguppdateringen i höst, jag skyller dels stressigt skolarbete, fotboll, lathet, samt idétorka. Jag har svårt att komma upp med intressanta ämnen, därför frågar jag som i våras: vad vill ni veta? Kom med ideér och ge mig förslag - hjälp mig ligga rätt i tiden och göra SkoggBlogg interaktiv.

Sitter just nu och gnetar på en hemtenta i Media & Society; ett riktigt monster med nätta frågor som:
"From American Media History, use chapters 4-6 to demonstrate how the media and the social world model can be used to explain changes in the press system between 1833-1900. You must address all parts of the model (20 points)"

och

"What is the relationship between media ownership and diversity in media content? Compare and contrast this relationship in the news (in particular, explain Entman´s study of the local newpaper monopoly pp. 52-56 in the text) and the current day popular music industries. (20 points).

Så -har ni några tankar om den amerikanska pressrevolutionen eller hur maktkoncentration inom mediaindustrin påverkar innehållet i dagens musikindustri? Tänkte att jag kan posta delar av mina svar här sen så ni får se att jag faktiskt gör annat än krökar bort mina hjärnceller.


Er spräckta gula i ägget

/Gustav

4 comments:

Anonymous said...

Först en orolig mammakommentar. Gå till doktorn om inte huvudvärken ger med sig. Sedan min beundran, inga dåliga du frågor att bita i. Har ingen direkt hjälp att ge för tillfället, men vet att du har kapaciteten. och till sist angående ämnesval så vill jag ju höra dina tankar kring presidentvalet. Men du kanske är less på circusen vid det här laget? Fundera vidare och återkommer

Anonymous said...

Oj,oj, oj lilla,stora Gustav vad du får vara med om hälsar moster Lena och skickar många kramar från oss!

Anonymous said...

åh vad jag gillar dina avslut på inläggen! funderade på det där du sa om att man skulle kika förbi i chicago istället för New York, men hur tusan ska jag då kunna se en NHL match mellan Rangers och Detroit? huh? går inte.. får ta mej en funderare på det där.. :) Kram Emma

Anonymous said...

Tack Emma, skönt att man gör något rätt här i livet.

Tro mig, en NHL-match mellan Chicago Blackhawks och Detroit smäller högre. De hatar varandra nästan mer än LHC och HV 71:)