Friday, March 28, 2008

Ibland är man inte den skarpaste

Glad i hågen satte jag mig ner framför datorn för tjugo minuter sedan och gick in på Kanalnio.se för att se LHC bonka dit Färjestad i tredje semifinalmatchen. Fast trots att jag har bott här i ett drygt halvår så räknade jag fel i tidskillnaden mellan Sverige och USA: på något vis tänkte jag att sju timmar före 19.30 blir 14.30. Således kommer jag in i matchen med tio minuter kvar av andra perioden och ställningen 2-1 till Färjestad. Fan! När jag för en gång skull ska se min första LHC-match sedan jullovet så klantar jag till det och missar halva. Får hoppas att den tredje perioden blir den bästa.

Jag hatar att svenska sportjournalister och diverse mediefolk i TV-sändningar, skrivna artiklar och bloggar envisas att använda engelska uttryck när det finns en enkel, tydlig svensk motsvarighet: "Vi är snart tillbaka med tredje perioden med Färjestad in the driving seat." Hur jävla svårt är det att säga "i förarsätet"? Jag antar att det är det som kallas Californication... eller Kalifornifierande...

Ser att matchen presenteras i samarbete med Falcon Lite. Falcon har tydligen också fått sig ett släng av Californication..


Tredje perioden blev ju inget vidare. LHC:s insats kan summeras så här, likt den typiske expertkommentatorn: "Näääääääääääääää, meeeeen, joooooooo.....jag har one word för att summera the third period: Junior. Juniormisstag av backarna, juniormålvaktspel av Stana och juniornivå på domarbedömningen som var out of control. Och sinnesförvirring hos Pihl som trodde han var Brian Urlacher, Chicago Bears hårdtacklande monster."

Fan vad jag hatar Färjestad. Tur är att den här matchen bara var en liten omväg mot finalen, för nu blir det två raka hemma i kakburken.

3 comments:

Anonymous said...

Hej Gurra!
Du vet min inställning : sport är sport, inget att bry sej om. Det är huvudsaken att man lever och har ett så bra liv man kan. Livet är ändå en ultimat gåva!
Hälsar Olle.

Anonymous said...

LHC i final och hela Linköpings står på tårna!

Anonymous said...

Olle, säg det till dem som har startat krig på grund av fotbollsmathcer...