Friday, March 7, 2008

California Dreamin'

"California Dreamin'
on such a winter's day"

Jag brukar alltid gå runt och tänka på låtar som passar i olika sammanhang och tankar, men sällan beskriver en låt mitt känsloläge så självklart som The Mamas & The Papas låt California Dreamin gör just nu. Sista midtermen är skriven, vintern har kommit tillbaka till Chicago och jag längtar mig sjuk till Kalifornien.

Tur då att i morgon klockan ett lyfter planet från O'Hare som via Dallas ska ta mig och Steve till Santa Barbara. Nyss fick jag veta att temperaturen i Cali kommer ligga runt 25 hela veckan, och inte ens alla hela rikets nyuppsprungna snödroppar kan få mig att längta hem till Sverige nu. Troligtvis stannar datorn hemma så det kommer vara tyst på bloggen i alla fall fram till den 17 mars. Fast kameran åker med och jag kommer publicera att gäng bilder när jag kommer tillbaka.

So long, suckas!

No comments: