Thursday, February 21, 2008

Morsan är på rätt väg

Morsan är på rätt väg att lista ut referensen om Ground Hog-day, dock är den inte tillräcklig för ett hedersomnämnande. Så här lyder hennes kommentar:

"Groundhog day verkar vara någon ovetenskaplig form av väderprognos som utspelar sig i Pennsylvania. Det är något som sker en viss dag och detta något bestämmer sedan om vintern kommer att fortsätta sex veckor till eller om våren väntar runt hörnet. Riktig exakt precis vad det handlade om kunde jag inte greppa i hastigheten. Min engelska ordförråd är tyvärr alltför begränsat. Räcker detta för ett hedersomnämnande? Ser fram resons och en förklaring av fenomenet.// mamsen"

Morsan har lyckats lisat ut den denovativa betydelsen av Ground Hog-day, men jag letar efter dne konnovativa betydelsen. Jag ska ge er ett litet tips: Tänk Bill Murray...

Igårkväll var jag och såg Blackhawks bonka skiten ur Minnesota Wild med 3-0, till min Minnesotiska vän Dave Eks stora förtret. I övrigt är Minnesota den enda staten i USA som verkligen bryr sig om hockey, alltså ett litet mini-Kanada. Jag grämer mig lite att jag glömde min Quebec Nordiques-tröja hemma, eller rättare sagt inte tänkte på att ta med den, eftersom den skulle vara riktigt grym att glida runt på hockeymatcher i. Nu fick min 05/06-Barcelona-tröja med Larsson # 7 på ryggen duga. Jag ska skriva om matchen lite senare, alternativt imorgon, samt lägga upp tillhörande bilder. Hockeybråk dokumenterade i svartvitt ser riktigt coola ut.

Glädjande nyheter har nyss kommit till min vetskap; den 17 mars kommer staden Chicago färga The Chicago River grön för att fira min födelsedag...eller var det den där Saint Patrick?

Som den där fyllegubben i Åtvidaberg alltid brukade säga när man (inte jag) tjuvringde till honom; Hey, so long!

No comments: