Sunday, February 10, 2008

Martin Holeby?

I torsdags hängde jag på den skabbigaste och underbaraste baren jag varit på så här långt i Staterna, Hollywood a.k.a The Wood som den heter bland North Park-studenterna. Richard Enlund skulle sätta snusen i halsen om han behövde undersöka det här hakets sanitära anläggningar, men ölen är billig, musiken strålande och sällskapet utomordentligt. Dessutom måste man älska ett ställe där en vit tjej kom in med en svart tjejs ID förra terminen. Därför är The Wood mitt nya favoritställe, efter The Kingston Mines förstås.

Extra roligt var det att träffa Martin Holeby igen sådär av en slump. Kvinnan han försöker charma heter Caitlin, men hon verkar bara ha ögon för kameramannen...

I övrigt var det drag under galoscherna i lördags också; Nate Mehari fyllde 20 och ungefär hela NPU trängde in sig i hans lägenhet.

I fredags såg jag en av den bästa monsterfilmen sedan King Kong 1933, Cloverfield. Den har beskrivits som en blandning mellan Godzilla och Blair Witch Project, vilket jag bara kan hålla med om. Hela filmen är filmad med en handhållen kamera och man får följa en grupp på fyra personer som är befinner sig mitt i New York när staden för femtielfte gången blir massakrerad av ett filmmonster. Filmen är helt enkelt briljant och finns snart på en bränd DVD-skiva nära dig...

På tal om monsterfilmer i NY, jag väntar fortfarande på en uppföljare till 1998 års flopp Godzilla. Ni som minns så slutar filmen med att ett enda av Godzillas ägg i Madison Square Garden överlever, men eftersom Lundqvist spelar hockeybockey där nu verkar det som att de hittade det till slut.. Men jag lever på hoppet...

1 comment:

Anonymous said...

Aropå Godzilla så söker Kolmårdens djurpark 300 sommarjobbar inför säsongen 2008. Inte bara djurskötare utan all möjlig servicepersonal. Kolla www.kolmarden.se. Husrum och vänligt bemötande finns på Bigatan.

I melodifestivalens första deltävling vann Christer Sjögren. Du missade inget. Vårsolen skiner för fullt så här i februari och det känns gott. Prövade ringa igår men du var offline.