Tuesday, April 29, 2008

Besvikelsernas sportår

Efter en ganska misslyckad säsong med North Park i fjol har de sportsliga besvikelserna fortsatt att rada upp sig för mig i år; både Chicago Bulls och Blackhawks missade slutspel, min älskade Club stod för en sällan skådad kollaps och förlorade ett guld (man kan aldrig vinna ett silver, speciellt inte efter ledning 2-0 i matcher). Sedna när nu Barcelona hade chansen att rädda den här genomusla säsongen genom att gneta sig vidare till en Champions Leauge-final så tycker Zambrotta synd om United för att han brutit så fint och serverar bollen på silverfat med silkesduk till Mild-mördaren Scholes. Smackebonk! God natt...

Visst är det roligt: Arne Hegerfors kommer bli ihågkommen för "Nu firar vi midsommar i Pontiac Silver Dome!", Hyland för "Den gliiiider in i mål!", Lasse Granqvist för "Det är inte möjligt!!! Han klackar in bollen!" , medan det vi alltid kommer minnas Wikegård för är "Smackebonk!". Fan, till och med Kåmark drog ju till med en grym oneliner efter Larssons monstermål i EM 2004; "Titta, han flyger ju som ett jetplan genom luften!". Men Wikegård, tyvärr, "Smackebonk!" kommer bli tid arv.

Det enda som kan rädda det här året för mig är ett hyfsat EM-slutspel av Sverige, eftersom om Carolina Klufts säckhoppande i OS kan jag inte bry mig mindre om.

1 comment:

Anonymous said...

Vad säger du om Sveriges insats mot Vitryssland i lördags? Antar att du nu snart är på väg mot Kansas city. Vädret verkar har varit minst sagt turbulent där. Såg bilder på hus utan tak osv. Så min son se upp för flygande föremål, fula typer, fala damer etc. Ha en riktigt bra tripp och hälsa Nath. Jag står redo på Arlanda kl 8 måndag den 19 maj. Ska bli gott att se dej på riktigt igen // kram mamma