Tuesday, May 6, 2008

Konichiwa Bitches from Chicago to Linköping

Är precis hemkommen från ännu en sån där underbar kväll på världens bästa bar The Kingston Mines och nu sitter jag här vid datorn lite sådär lagom glad i hågen. En ny, fin, röd Kingston Mines-t-shit har jag också inhandlat för det facibla priset av 17.50 amerikanska dålars. Kommer aldrig att ta av mig den!

I övrigt så kommer Robyn till Chicago på onsdag, och självklart kommer jag stå längst fram vid kravallstaketet och vråla. Lite roligt är det att när jag väl åker till andra sidan klotet så går jag ändå bara och ser artister som jag har sett förut, alternativt kommer från Sverige; först Springsteen och nu Robyn (borstett från alla bluesräver jag sett på The Mines). Visserligen har The Hives spelat här två gånger under min tid i staden, men jag har lyckats missa både. Fast det är klart, eftersom jag bränner pengar som de vore judeböcker i Nazityskland här så kommer jag inte ha råd med några festivaler i sommar. Därför är det bäst att passa på nu när artisterna kommer till mig.

På torsdag har jag min enda och sista final, och på fredag åker jag ner till Kansas City för att hälsa på Nathan Ryan och hans vänner. Sedan blir det det stora planet hem den 19 maj, jag landar 8.15 på morgonen och jag hoppas jag har en stor välkomstdeligation väntandes då.


Till sist, om ni tittar på min titelbild så ser ni en byggnad över mitt huvud med några lyftkranar på toppen. Det är Donald Trumps nya spektakel och det kommer bli Chicagos näst högtsa byggnad när det är klar senare i år. Dock kommer den bli slagen av den Chicago Spire som ska stå färdig 2011, och därmed bli Nordamerikas högsta byggnad. Ungefär en tre gånger så hög version av Malmös Turning Torso

http://www.youtube.com/watch?v=qrP-Qt_CTyU

Chicagos skyline kommer bli minst sagt maffig lagom till OS 2016 som jag hoppas innerligt att staden får anordna. Jag kommer vara den första på plats i såna fall.

Peace out!

1 comment:

Anonymous said...

Kom hem snart Skoogiii, så vi kan leka!! :)