Wednesday, January 30, 2008

Havregrynsgröt

Nyss hemkommen från Jewel-Osco sitter jag här vid mitt skrivbord och skissar på en artikel om Super Bowl samtidigt som jag knaprar i mig lite havregrynsgröt. 48 dollar fattigare än för en halvtimme sedan, men det var väl spenderade pengar eftersom jag nu har bunkrat upp med nudlar, havregryn, mjölk, flingor och juice för några veckor framöver. Morsans gamla slitna vattenkokare har öppnat upp en helt ny värld av kulinariska möjligheter.

Ni undrar kanske varför jag skriver en artikel om Super Bowl? Eller så kanske ni inte bryr er alls, men jag skiter i vilket eftersom jag tänker berätta ändå. Kommande sommar tänker jag ta mina första stapplande steg i min journalistkarriär genom att söka sommarvikariat på både Corren och NT. För det behövs det ett arbetsprov, och jag tänkte att bevaka Super Bowl som spelas nu på söndag mellan New England Patriots och New York Giants passar syftet ypperligt. Minst två artiklar ska jag skriva: den första ska handla om hur Super Bowl är en inofficiell nationell högtid i USA, i den andra tänker jag referrera själva matchen på söndag. Vill ni så kan jag posta artikelarna här på La Blogerita när de är klara. Vi får se om jag får något jobb, håll tummarna för min skull! I sämsta fall får jag ju in mitt namn i cirkulation, och det är ju alltid nåt som Fan sa när han fick se Åmål...

Temat för dagens lunchdiskussion var vilka låtar vi vill ska spelas på våra respektive begravningar. Ni må kalla det dystert, men jag skulle vilja kalla det framförhållning, hur som helst är jag är helt säker på hur jag vill ha det musikaliska arrangemanget på min begravning: Shine on you Crazy Diamond, part 1 ska öppna ceremonin och följdaktligen ska då Shine on you Crazy Diamond, part 2 stänga kalaset. Däremellan lämnar jag till vilka som nu blir mina efterlevande att välja och vraka fritt vilka låtar jag förknippas med. Dan Kasnick tyckte att Highway to Hell skulle passa bra. Mycket, MYCKET, lustigt tyckte alla runt bordet utom jag själv.

Träningsmässigt går det mycket bra, har fått en klyschig nytändning och spelar som en hybrid mellan Buffon och Casillas när vi internmatchar. En månad med mycket bärs och ingen fotboll var precis vad jag behövde för att komma i form.

Annars är det intet mycket nytt på västfronten. Eftersom alla lärare, eller professorer som det så vackert heter nu på universitetsnivå, tror att deras kurs är den enda man tar och att den är viktigast i hela världen tar skolan upp större delen av min vakna tid i på vardagar och söndagar, däremellan festande på fredagar och lördagar. LOST säsong fyra startar imorgon, men vad passande att jag har kvällslektion just då. Flygbiljetterna till Santa Barbara för springbreak är också bokade.

Då var det slut på det roliga, klockan är mycket och det är dags att pömsa. God natt, och fortsätt skina alla galna diamanter...

2 comments:

Anonymous said...

Nudlar och havregrynsgröt låter som riktig studentmat. Annars är råris bra studentföda, fråga Örjan. Vanlig kokt potatis ska visst innehålla många nyttigheter och är billigt och mättande. Osäker dock om vattenkokaren pallar potatiskokning.

....och Ni andra som läser bloggen, lämna gärna spår efter er. Några små ord förhöjer liksom gemenskapen.

Anonymous said...

Hej Gurra!Trevligt att höra att du lever väl och tar träningen på största allvar.Jag får väl hoppas att du tar för dej lite mer av kostcirkeln än du förmedlar till dina hjälplösa släktingar på andra sidan.Atlanten alltså.Här har vi vinter, äntligen med snö och härligt lagom kyla,-11 igår väckte hoppet att ,kanske kanske klimathotet är lite överdrivet ändå.Inte för att jag tror att det är särskilt överdrivet men någon skånetillvaro vill vi inte veta av här uppe i högan nord.Jon är nu installerad i Sthlm och har börjat jobba.Han tycker att det ser spännande ut.Vi hörs och ha det så bra! Hälsar Olle med hela familjen.