Sunday, January 27, 2008

En natt i vitt och svart

Jag har i egenskap av hobbyfotograf kommit till insikten att det är något väldigt speciellt med svartvita bilder; även det mest simpla vardagsmotiv får en konstnärlig aura. Jag tycker att iavsaknaden av distraherande färger står motivet själv i fokus, bildens essens blir tydligare. Någon med mer kunskap i frågan kan väl upplysa mig om detta? I vilket fall som helst, med denna insikt bestämde jag mig för att dokumentera förra helgens festligheter i svartvitt. Här presenterar jag nu ett urval av resultatet.




Jeff Lucco spelar TV-spel under Paris Hiltons vakande öga.








Jag och Veiron på de nya svenskarnas välkomstfest i The Chateau. Alla som bor i lägenheter på och runt campus har en förkärlek att döpa sina boningar till namn som inte alltid stämmer överens med sanningen. I samma kategori: The Mansion, en skitig lägenhet utan värme som inte alls för tankarna till en överdådig Hugh Hefner-villa.

Festen drog vidare till Kevin Gathjes hus, här är Veiron och fransyskan Claire engagerade i sällskaplig konveration.


Sam, en ny kille från Oregon, sveper en jävel i konstens namn.

Till sist: världens sämsta film heter Serial Mom, en thriller med Ricki Lake. Rickis spelar dottern till en seriamördande mamma i Baltimore. Skådespelet i Vita Lögner och Vänner och Fiender var illa, men i jämförelse med denna rulle förtjänar varenda en av dem minst en Oscar.

2 comments:

Anonymous said...

Instämmer i iakttagelsen. Du såg ut som en djupsinnig variant av Sjörövarfabbe. I övrigt härjar vinterkräksjukan i Sverige och Östegötland. Så om det är ont om kommentarer, så kanske det har sin förklaring. Har klarat mej än så länge.

Anonymous said...

Hej gurra.. jag klarade mig inte.. jag och nicke har spytt ikapp här hemma.. usch.. men i kylan hos dig dör förhoppningsvis alla bakterier. har skickat ett mail på facebook, som du kan kolla. Ta det lugnt nu med alla nya svenska tjejer=) kram /fanny