Sunday, December 2, 2007

Sunday bloody Sunday

Idag är det första advent och jag skulle kunna ge mycket, kanske inte min högra hand, men mycket väl den vänstra, för lite glögg och lussebullar. Hur är julkalendern förresten?

På tal om att offra kroppsdelar för något vi vill ha; jag, Nathan och Dan hade kom in på det ämnet igår när vi pratade om vilken historisk konsert vi allra helst hade velat vara med på. Jag sade The Who-spelningen när Pete Townshend slog sönder sin gitarr första gången, alternativt Springsteens genombrottsspelningar på Bottom Line i New York 1975, Nath valde någon klassisk Stones-konsert och jag tror att Dan helst hade velat se The Last Waltz, alltså The Bands avskedskonsert. Vi diskuterade om vi skulle amputera vår högra hand under narkos eller få en testikel avhuggen klarvakna för att få ha varit med på den valda konserten. Efter lång argumentation fram och tillbaka kom vi fram till att vi helst skulle ge vår högra hand. Dels för att alla som har fått en boll på pungen kan ana om hur fruktansvärt ont det måste göra att hugga av en kula, dels för att man kan träna upp vänstern att göra samma som högern. Dessutom kan man skaffa sig en massa coola attrapper, som krokar, knivar eller en Megaman-bazooka, att sätta där högerhanden en gång satt.

Igår föll den första snön över Chicago, som på beställning den första december. Tyvärr förvandlades snön till regn allt eftersom dagen gick och gatorna blev precis sådär livsfarliga som bara gator täckta med is och vatten kan vara.





Såg att Sverige hamnade i samma grupp som Spanien, Grekland och Ryssland i EM. Det känns mycket bra, inte för lätt och inte för svårt. Svårare kommer det bli i en eventuell kvartsfinal då vi troligtvis kommer ställas mot Frankrike, Italien eller Holland, för inte fan kan väl Rumänien ha en susning av en chans i den gruppen? Kommer bli en kul sommar i vilket fall som helst, men tyvärr så kommer jag troligtvis följa spektaklet på hemmaplan i år eftersom jag kommer troligtvis vara fattig som ÅFF när jag kommer hem efter vårtermninen i maj. Det jag kan hoppas på är att en VD-post blir ledig för vikariat under några veckor.

Måste kila vidare, ska skriva klart mitt arbete om urban legends. Det ska inte vara klart förrän på onsdag, men jag ska gå till Kingtson Mines på måndag och julshoppa på tisdag, så det skulle vara gött att få arbetet ur världen. Så, från mig ensam, till er alla, en riktigt god första advent!


Dagens observation: Konkurrensen på sub-sandwich marknaden börjar hårdna här i kvarteret. Efter att Jimmy John's öppnade en butik i veckan så finns det tre att välja mellan, alla på samma gata. Den som vill ha billigt och mycket går till Subway, finsmakaren går till Jimmy John's och den som vill stödja lokala små verksamheter går till Angie's Famous Subs. Tyvärr kommer nog Angie's gå förlorande ur striden.

4 comments:

Anonymous said...

Jag har följt julkalendern, duger i krig. Men tradition är tradition så det är ett måste att se den vare sig den är bra eller inte.

Vi festa loss det på adventsfika igår jag och pappa! Kan kanske spara något till dig...

Anonymous said...

Apropå adventskalender så kolla postfacket. Ingen höjdare kanske men ett litet bevis på att vi tänker på dej så här i (adväntans tider) Ps var rädd om kroppsdelarna Ds

Anonymous said...

Hej Gustav.
Biljetterna gick bara så fort.
50 000 på en halv timme.Till båda dagarna. blev en extra konsert den 5 juli.
Det går nog att lösa med biljetter senare.
Ha det bra. Dogge

Anonymous said...

Okej, förstår det. Fick micko tag i några?