Tuesday, December 11, 2007

Godnatt-halsning

Sitter just nu i mitt andra hem hemma hos Nathan och Dan. Klockan ar 4.18 och vi haller pa och stada upp i deras svinstia eftersom imorgon bitti kommer ett tiotal gaster hit och det ska bjudas pa pannkakor, svensk stil. Det ar anledningen till att jag sover over har ikvall, for om jag skulle pallra mig tillbaka till mitt dorm skulle jag aldrig orka ta mig upp i morgon och masa mig over hit for en gratis frukost i trevligt sallskap. 

Vi har precis kommit tillbaka fran The Kingston Mines, och denna kvall var minst lika bra som forra gangen. Ikvall spelade Doug and The Gang och Les Geplex, eller nagot i den stilen. Gillade Doug and The Gang bast, mest for att Doug var en fotokopia av Cornelis Vreeswijk, fast svart. Han var ocksa aningens battre pa gitarr. Jag tanker inte vara langrandig, Dan stod for den basta summeringen av kvallen: "You know that you are alive when you are drinking a beer and listen to awesome blues music 2.30 a Monday night".

Vi lamnade gruvan runt 3.30, kakade en burrito pa mexikanstallet bredvid och tog sedan en taxi hem till Norra Parken. For ovrigt var den taxiresan den trevligaste jag nagonsin gjort, chaufforen var en riktigt hyvens prick. 

God natt, och sov gott. Ses om en knapp vecka...

6 comments:

Anonymous said...

LÅter underbart, öl och bra musik. ska bli skönt att få hem dig lite. kram/fanny

Anonymous said...

haha, jag tror storasyrran är lite orolig för mig:)

Anonymous said...

Hej Gurra!Låter otroligt att du redan är på väg hem för jullov.Hösten har gått så fort och en termin redan avverkad.Det är som vanligt väldigt roligt att börja förbereda julen med mat och hela köret och dessutom har vi äntligen fått lite riktig vinter med -13 i morse och ett snövitt landskap.Vi hoppas att hemresan blir bra och att vi kan ses nå´t i jul! Hälsar Hälsingesläkten genom Olle.

Anonymous said...

Tror nog att storasyrran är lite rädd för att du fått ölmage. Du får komma hem och sättas på julmatsdiet, vi lovar ladda med riktigt mycket julmust. Firar ni Luicia på parken? // kram mamma

Anonymous said...

Det är inte ölen som gör dig fet, utan all skräpmat du äter när du dricker den. Dessutom är det mst lightöl med ungefär 0 kalorier här...

Kim said...

När kommer du hem, Gus the Bus? Jag vill bjuda på Norrlands Guld ;)

Dessutom börjar jag och Martin tröttna på att vara med varandra. Det är ju bara vi kvar i Linkan nu:P