Friday, August 22, 2008

Livet är super

Sitter vid min dator, uret är efter midnatt, en fest pågår i min lägenhet och jag kan inte deltaga på grund av ett tidigt träningspass imorgon bitti. Fast även trots det rycker rejält i öltarmen är jag inte speciellt bitter eftersom jag har ju min kära blogg att sköta.

Träningen och träningsspelet har gått mycket bra i veckan, nu känns det som att jag spelar som jag kan och ska. Att jag börjar komma i form helt enkelt. Trots konkurrens från ytterligare en målvakt, fyra med mig totalt, känns det som att jag är det vassaste strået i vassen. Till skillnad från förra året då jag betedde mig som en flickscout på planen och verkligen inte förtjänade att spela. Nu känner jag mig lugnare, mer avslappnad, inte så jävla stressad över att prestera - och då presterar jag bättre. Jag känner mig mer hemma helt enkelt. Så spelar jag inte mer i år är det för att någon av de andra verkligen är bättre än mig eller att Coachen är dum i huvudet. Tyvärr vet vi redan att han ibland får en släng av den åkomman.


I allmänhet har jag en bra känsla inför det här året - grym lägenhet, grymma vänner, intressanta kurser och en bra harmoni i laget. Det här kan bli ett minnesvärt år för mig.


Har tagit lite bilder på lyan så ni kan se hur jag bor i år - Sawyer Court, lägenhet 305:
Vardagsrummet med LHC-flaggan i centrum. Den ska jag vifta i ansiktet på alla Jönköpings-jävlar som kommer till våren.


Vardagsrummet sett från hallen.

Rummet jag och Steve delar är väl ungefär samma storlek som vårt gamla dormrum. Fast det gör ingenting eftersom man slipper spendera all sin tid där.



Bakdörren. Trappan leder ner till bakgränden, stegen upp till taket med grym vy över Chicagos takåsar och downtown. Det är risk för att det dricks en och annan bärs där uppe.

Ett kök har vi också, allt är praktiskt taget helt nytt. Lägenheten delar jag alltså med Steve och två andra riktigt sköna lirare, Eric Sanchez och Asian-Dan.

Ska sova nu, ska upp tidigt som vanligt. Träning klockan 9 och sedan alumni-match på kvällen. Ni får som läxa att lista ut vad alumni betyder.

Peace the fuck out

/ Gustav

1 comment:

Anonymous said...

tja brorsan!! verkar ju som du har det jävligt gött därborta. själv har jag haft min bästa vecka någonsin i alanya,,,kommer aldrig att glömma den:) har varit lite sliten nu dock med skola och allt men kommer in i det snart.
PUSS! ELLEN